Připomínáme: Access v Office 365
Možná jste to již zaregistrovali. Od začátku roku 2017 je Office 365 Business a Business Premium aplikace Access. Co to znamená pro uživatele?
Co je zajímavého v Accessu?
Díky funkci "Název popisku" jsou ovládací prvky Accessu přístupnější.
Microsoft přidal k ovládacím prvkům tuto funkci proto, aby uživatelé mohli přidružit ovládací prvek popisku k jinému ovládacímu prvku. Jistě si vzpomenete, že pokud jste chtěli dříve přidružit jeden ovládací prvek k druhému, bylo nutné ovládací prvek popisku "vyjmout" a potom ho „vložit“ na jiný ovládací prvek. Díky nové vlastnosti Název popisku teď můžete jednoduše název ovládacího prvku popisku napsat, pokud ho chcete přidružit k jinému.
Krátce shrnuto: Přidružení názvu popisku k ovládacímu prvku podporuje dostupnost, protože technologie usnadnění teď můžou přidružení zjistit a indikovat.
zdroj obrázku: Microsoft
Úprava nové položky seznamu hodnot je přístupnější
Tento fakt si vyžádal vytvoření zcela nové klávesové zkratky. Ctrl+E. Ta podstatným způsobem usnadňuje otevření dialogu "Upravit položky seznamu". Je však třeba její používání povolit. Pokud pole se seznamem používá jako zdroj dat seznam hodnot a Vy kliknete na "ANO" u vlastnosti "Povolit úpravy seznamu hodnot" , můžete použít tuto novou klávesovou zkratku. Když máte ve formulářovém zobrazení fokus na poli se seznamem, otevřete stisknutím kombinace kláves Ctrl+E dialogové okno "Upravit položky seznamu".
Pomocí Accessu můžete:
- Přidat do databáze nová data, například novou položku do skladových zásob
- Upravit existující data v databázi, například změnit aktuální umístění položky
- Odstranit informace, například pokud se položka prodala nebo poškodila
- Různými způsoby uspořádávat a prohlížet data
- Sdílet data s ostatními prostřednictvím sestav, e-mailových zpráv, intranetu nebo internetu
Součásti accessové databáze
V následujících částech najdete stručné popisy součástí typické accessové databáze.
- Tabulky
- Formuláře
- Sestavy
- Dotazy
- Makra
- Moduly