Máte dotaz? Napište nám
Po–Pá: 8:30–17:00

Eset - Aktualizace virové databáze nebyla úspěšná a skončila s chybou

Během pokusu o aktualizaci virové databáze produktu ESET se může zobrazit jedno z následujících upozornění:
  • Aktualizace virové databáze nebyla úspěšná
  • Aktualizace virové databáze skončila chybou
  • Chyba 0073
  • Server nenalezen
  • Nedokumentovaná závažná chyba (0x1101)
  • Nedokumentovaná závažná chyba (0x1106)
Proč? 
 
Důvodů může existovat celá řada. Počínaje konfigurací systému, způsobu připojení k internetu, ale může jít také o konflikt s jinými aplikacemi nebo došlo k nákaze počítače.
 
ESET Smart Security 9 - nedokumentovaná závažná chyba 
 zdroj: eset.cz
 
 Aktualizace virové databáze nebyla úspěšná a skončila s chybou
 
 
1) Zkontrolujte, zda jste připojeni k internetu
 
Ověřte, zda nemá Váš poskytovatel internetu výpadek. Restartujte WiFi router nebo jiný síťový prvek, pomocí kterého se připojujete k internetu. 
 
2) Odinstalujte ostatní bezpečnostní software 
 
Pokud máte nainstalován i jiný bezpečnostní software s rezidentním štítem, je třeba ho odinstalovat. Mezi programy může docházet ke konfliktu. 
 
3) Ujistěte se, že používáte nejnovější verzi produktu 
 
V rámci licence můžete vždy používat nejnovější verzi produktu ESET. Pokud budete aktualizovat ob jednu verzi (například přecházíte z verze 7 na verzi 9), je třeba nejprve produkt ESET kompletně odinstalovat a poté znovu nainstalovat.
 
4) Ujistěte se, že máte produkt aktivován
 
Produkty ESET se aktualizují, pouze pokud jsou aktivovány platným licenčním klíčem. 
 
5) Vymažte cache aktualizací 
 
Během stahování mohlo dojít k chybě a poškození souborů.
V hlavním okně programu stiskněte klávesu F5, přejděte do sekce Aktualizace > Obecné a klikněte na tlačítko Vyčistit.
 
 
Jak vymazat cache aktualizací produktu ESET zdroj: eset.cz
 

Případně přepněte režim aktualizace na Testovací aktualizace. Tuto možnost naleznete v sekci Aktualizace > Režim aktualizace. Po úspěšném dokončení aktualizace virové databáze přepněte zpátky režim aktualizace na Standardní aktualizace
 
6) Zkontrolujte nastavení proxy
 
hlavním okně programu stiskněte klávesu F5, přejděte do sekce Aktualizace > Proxy server.
Pokud proxy nepoužíváte, musí být vybrána možnost Nepoužívat proxy server.
 
7) Ověřte, že váš počítač není infikován 
 
Škodlivý kód v počítači může blokovat aktualizace. Proveďte kontrolu počítače pomocí ESET Online Scanneru, který má přístup k nejnovější virové databázi. Pro ověření funkční komunikace se servery ESET stiskněte klávesy Win + R a zadejte příkaz: ping update.eset.com

Ověření dostupnosti serverů ESET
 zdroj:eset.cz
 
Pokud jste postupovali přesně podle návodu a chyba stále trvá, bude třeba obrátit se na technickou podporu Eset.  

Naposledy přidané

Nahoru